fabiennehogers.reismee.nl

Auckland

Kia ora,

Nu ik 5 maanden in Nieuw-Zeeland verblijf moet ik me toch een beetje gaan aanpassen aan de Maori taal. Kia ora berekend hallo!

Na 3 dagen in Auckland ze zijn geweest ik het morgen de hoogste tijd om te gaan beginnen met reizen. Ik heb een hoop gezien hier in Auckland maar ben blij dat ik morgen naar een andere plaats kan en een ander hostel.

Laat ik beginnen met mijn eerste echte dag in Auckland, zaterdag. 'S ochtends werd ik wakker om 07:00 am dus lekker vroeg wakker. Ik kon ook echt niet meer slapen, gebeurde in Nederland nou nooit haha. Nieuw-Zeeland heeft een goede invloed op mij! Iedereen in de kamer sliep nog dus ben ik maar gaan mailen/blog schrijven en chatten. Rond een uurtje of 09:00 am ben ik uit bed gestapt, onder tussen was er al een andere kamer genoot wakker dus hebben we even gekletst totdat een andere kamergenoot geïrriteerd werd en zei dat we stil moesten zijn. Ik heb me hier niks van aangetrokken waar zij was juist degene die rond 02:00 am de kamer ik kwam, het licht aanzette en nog flink rommelde in der tas ook.

Eenmaal opgefrist zijn we naar het ontbijt gegaan, erg simpel maar lekker.

Vandaag was het plan om Auckland te gaan ontdekken dus dat gingen we ook doen. We zijn eerst via de hoofdstraat (Queens street) naar het water gelopen. Bij het water was een informatie winkel waar je gratis folders mocht pakken. Ik kwam de winkel binnen met een lege tas en liep weer maar buiten met een uitpuilende tas. Lekker allemaal folders met activiteiten en informatie over het Noordeiland.

We hadden besloten om naar de maungawha (mount Eden) te gaan, dit was vroeger een actieve vulkaan. Momenteel is het nog steeds wel een vulkaan alleen niet meer actief en bedekt met gras en bomen. We gingen lopend dus dat was goed op de kaart kijken en zo af en toe naar de weg vragen. We kregen onderweg wat honger dus hebben waren eerst naar een warenhuis gegaan en een broodje gegeten. Daarna toch echt richting de mount Eden. Eenmaal aangekomen kon de tocht naar boven beginnen, Wat een pokke end klimmen en lopen was dat zeg maar we hebben het hoogste puntje wel gehaald. Wanneer we bijna boven waren begon het te regenen dus het uitzicht was helemaal niks meer. Je kon natuurlijk nog wel wat zien maar het uitzicht was echt niet goed meer door de wolken en de regen. Toen wij op het hoogste punt stonden kon je de skyline van Auckland dus bekijken maar je kon ook een onwijs diepe krater zien (bedekt met allemaal gras), erg grappig om eens te zien. Het ging ook steeds harder regenen dus we zijn maar snel weer naar beneden gegaan. Onderweg naar beneden ging het nog harder regenen dus zijn we maar gaan 'schuilen' onder een boom. Wij dacht super slim te zijn om te gaan schuilen maar door de bomen werden de druppels grote en het stopte maar niet. Toen we dachten dat het droger was zijn we verder gegaan. Eenmaal onderweg begon het weer keihard te regenen, dit keer zijn we maar doorgelopen en hebben we een bushokje gezocht. We zijn met de bus terug naar de city gegaan.

Bij het hostel hebben we lekker warm gedoucht want we waren doorweekt. Daarna een pizza gehaald en opgegeten in het hostel. Het regende nog steeds buiten dus we zijn lekker in het hostel gebleven en op tijd naar bed gegaan!

Morgen is mijn plan om de skytower in te gaan en het uitzicht te bekijken en om naar sealife te gaan. Dit is een soort dierenpark met allemaal zeedieren.

Zoals ik al zei ben ik vandaag eerste de sky tower ingegaan. De zon scheen dus het uitzicht was echt mooi. We gingen met de lift naar het eerste uitzicht deck, dat was 194 meter hoog. Daarna zijn we naar een de sky deck gegaan, dat is 26 meter hoger dus 220 meter. Erg mooi uitzicht.

Nadat we de skytower hadden bezocht ben ik alleen ver gegaan naar sealife. Dat is een soort dolfinarium maar dan zonder dolfijnen haha. Er gingen shuttle busjes op en neer. Je hoeft totaal niet te zoeken welke bus het was want dat viel wel op. Het was namelijk een busje in de vorm van een haai, erg grappig. Het was ongeveer 15 minuten rijden naar het aquarium. Er was een pinguïn verblijf, domme beesten zijn dat pinguïns. Als je een papiertje tegen het glas aan hield gingen ze tegen het glas bijten om het papiertje te pakken.. Er waren ook pinguïns aan het broeden en precies toen ik daar keek kwam er een baby pinguïn te voorschijn. Echt super schattig en klein, nu weet ik welk beest ik graag wil als terug ben in Nederland. Een pinguïn!! Na de pinguïns waren de roggen en vissen aan de beurt. Echt onwijs grote roggen en vissen trouwens. Ze zaten allemaal samen in 1 groot aquarium. Ik ben daar even gebleven om wat te drinken maar zo bijzonder was het niet.

Het volgende wat kwam was de grote glas tunnel waar je door heen liep. De haaien zwommen overal, naast je maar ook boven je dus je kon ze onwijs goed van dichtbij bekijken. Ik vond dat het leukste van het hele aquarium. Na de glastunnel kwamen er nog was vissen en de zeepaardjes. Wisten jullie dat een zeepaard de kop heeft van een paard, het lichaam van een aap en de ogen van een kameleon heeft? Ik wist dat in ieder geval niet.

Ik was rond 1:30 pm terug in de city, ik vond het nog te vroeg om terug te gaan naar het hostel dus ben gaan lopen richting de haven. Onderweg hoorde ik muziek en ging kijken wat er aan de hand was. Er was een wedstrijd bezig van polstokhoogspringen, midden op straat. Was wel leuk om even gezien te hebben. Ik ben al snel doorgelopen want wilde nog naar de zeilboten. Auckland wordt namelijk the city of the sails genoemd dus wilde wel echt even de haven in. De hele haven lag vol met mooie grote zeilboten. Het verbaasde mij dat je bijna elke boot kon boeken voor een rondvaart!

Op mijn weg terug ben ik nog langs de vismarkt geweest, het ene moment zie je de vissen zwemmen in een groot aquarium en het andere moment zie je ze dood liggen op een markt haha. Na de vismarkt ben ik maar gaan slapen en uiteraard verdwaald. Kon ook niet anders met mij. Na een aantal keer de weg te hebben gevraagd was ik weer in de hoofdstraat van Auckland. Ik ben nog een paar winkels ingegaan maar het was onderhand al 5:00 pm dus ben ik naar het hostel terug gegaan.

De rest van de avond heb ik niks gedaan, alleen mijn tas ingepakt en uitgezocht waar ik heen ga de komende dagen. Morgen vertrekken we namelijk naar het noorden van het eiland.

Het plan was eerst om dinsdag met de bus organisatie te gaan maar er is een Duitse jongen in het hostel die een auto heeft gehuurd en ook richten het noorden gaat dus vroeg of wij met hem mee wilde reizen. Dat gaan we dus ook doen. We stoppen in Whangarei en zijn van plan om daar 1 nacht te blijven. We hopen dat we een hostel kunnen vinden daar en anders wordt het in de auto slapen of onder een brug haha!

We zullen wel zien hoe het allemaal loopt!

Tot snel x

Reacties

Reacties

Pieter

Leuk stuk Fab, komt thuis wel goed met die pinguin, gaan we regelen. Veel plezier, kus Pieter.

Yo

Leuk geschreven lieverd! Fijne reis naar Whangarei ???? xxx

Marianne

Leuk dzee blo Fabrikant ik ga je zeker volgen en kijk uit naar de rest van je avonturen. Kus Marianne

Opa en Oma v.Kooten.

Wat kun jij geweldig leuk schrijven. Er schuilt een journalist of een reisverslaggeefster in jou. Wij genieten heerlijk met jouw reis mee en kijken uit naar het volgende verslag. dikke kus. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active