fabiennehogers.reismee.nl

De vluchten en de overnachting in Singapore

Goedemorgen,

Wat een lange reis was dit zeg, ik ben net wakker geworden in een hostel in Auckland. Ik slaap met 4 mensen op een kamer en de badkamer en wc's zijn aan het einde van de gang. Echt kamperen in een gebouw dit. Maar goed laat ik beginnen bij de dag van vertrek.

Zoals de meeste wel weten regel ik alles op het laatste moment.. Dit keer dus ook. Ik moest half 12 's ochtends richting Schiphol want mijn vliegtuig vertrok half 3 al! Dan ging het echte avontuur toch echt beginnen maar eerst nog even wat stressen om de laatste dingen te regelen. Nadat alles was gedaan was het toch echt de hoogste tijd om in de auto naar Schiphol te stappen.

Onderweg werd ik al door meerdere mensen gebeld omdat ik zoals gewoonlijk later was dan de afgesproken tijd. De auto geparkeerd te hebben in de garage was het nog een stukje lopen naar vertrekhal 3, kon ik alvast wennen een die grote backpack op mijn rug. Ik ben flink toegelachen omdat ik amper normaal kon lopen met die zware tas. Naar mijn gevoel zit er vrij weinig in mijn tas maar qua gewicht lijkt het wel of er bakstenen in zitten.

Eenmaal op Schiphol, even inchecken en dan was daar toch echt het moment waar ik al dagen tegen op zat: het afscheid. Iedereen een dikke knuffel gegeven, paar traantjes gelaten en een cadeautje gekregen die ik pas in het vliegtuig mocht open maken...Na het afscheid ben ik samen met mijn reisgenoten snel richting de paspoort controle gegaan. Nog een paar keer zwaaien en vanaf dat moment besefte ik dat dit toch het het begin is van mijn grote avontuur!

Achter de douane nog iets gedronken en richting de gate gegaan. Eenmaal bij de gate aangekomen stond dat grote bakbeest al op ons te wachten. Wat een mega vliegtuig is dat zeg, Airbus A380 van Emirates.Ik zat aan de raamkant in een rijtje van 3 stoelen, samen met een man dus de stoel tussen ons in is lekker vrij. Ik had bij het afscheid een cadeautje gekregen die ik in het vliegtuig open mocht maken dus dat was ook het eerste wat ik deed. Het was een boekje met allemaal lieve teksten en foto's van familie en vrienden, echt onwijs leuk.

Na een vlucht van 6 uur en 5 minuten was ik aangekomen op het vliegveld van Dubai. Vliegtuig uit, weer door de douane en dan is het wachten op de volgende vlucht.

Vergeleken met de vorige vlucht was dit echt een vervelende vlucht. Ik zat in een rij van 4 stoelen. Maar dan ook echt de 2de van links dus links en recht van mij zaten mensen. De stoel links van mij, daar zat een chagrijnige Chinees die niet stil kon zitten en contant met zijn benen tegen die van mij aan zat (hij was misschien ook wel chagrijnig omdat in het begin van de reis had ik mijn flesje water op zijn hoofd laten vallen, oeps). Gelukkig zat aan de rechterkant van mij een ouder stel die gezellig tegen mij begonnen te praten. Het eten deze vlucht was trouwens niet te eten! Ik probeerde de hele reis te slapen maar dat is mislukt, het is denk ik 2 uur gelukt maar meer ook niet...

Na een vlucht van 7 uur eindelijk aangekomen in Singapore. Snel de bagage halen en weg van het vliegveld. Ik kon even geen vliegtuig of luchthaven meer zien.

Eenmaal buiten (bloedheet en onwijs benauwd) werden we opgehaald en naar het hotel gebracht. Het was een prima hotel met prima kamers. Omdat het zo warm was wilde we gelijk een duik gaan nemen in het zwembad, omgekleed, handdoek om en het begon keihard te regenen en waaien buiten dus tot onze grote teleurstelling werd dat toch niet zwemmen. Dan maar even douchen en Singapore verkennen.

Het eerste winkel centrum die we tegen kwamen liepen we in om te kijken of we konden pinnen. In Singapore hebben ze namelijk Singapore dollars. In dat winkelcentrum kwamen we er achter dat er onder de hele stad door metro's rijden dus dat moesten wij zeker gaan uitproberen. Kaartje gekocht en met de metro naar een random plek gegaan.

We kwamen in een grote drukke straat maar wel veel eetgelegenheden, we hadden namelijk behoorlijk honger gekregen na zo'n reis. Na een stuk te hebben gelopen door de straat heen kwamen we bij een lokale 'vreetschuur'. Het was een grote ruimte waar meerdere kraampjes stonden met verschillende maaltijden. Om heel eerlijk te zijn vond ik er niks lekker uit zien en ik kende de het meeste ook niet, ik zag groenten die ik nog nooit had gezien. Uiteindelijk is het gefrituurde kip met rijst geworden. De kip was niet te eten dus het was gewoon een bordje kale rijst. Na het eten zijn we verder gelopen om te kijken of we nog iets leuks tegen kwamen. Op het moment dat we besloten om terug te gaan naar het hotel liepen we door een straatje en aan het einde van dat straatje was een groot meer met allemaal grote/hoge gebouwen eromheen. Er vaarde rondvaart bootjes en er stond een groot gebouw met boven op een schip. Echt super gaaf om te zien, dus toen wij dat hadden gezien waren we allemaal ineens klaarwakker en kregen weer een beetje energie. Precies op het moment dat wij daar stonden te kijken en foto's stonden te maken, begon er een lasershow vanaf dat gebouw met de boot op het dak. Echt onwijs vet, het leek wel mini new-york. Nadat de show was afgelopen zijn we wat gaan drinken om de avond af te sluiten. Daarna snel terug naar het hotel want dat reizen en de tijdsverschillen slopen te echt wel.

De volgende dag werden we om 08:30 opgehaald voor een city tour. Tijdens deze city tour hadden we 5 stops waar we uit mochten stappen en foto's konden maken. De eerste stop was aan het water waar we die avond daarvoor ook geweest waren alleen kwamen we er nu voor de tijgerfontein. Wat foto's gemaakt en snel de bus weer in, 2de stop was bij een Chinese tempel. Onwijs mooi om dat te zien. De 3de stop was een edelsteen fabriek (super saai en weinig aan). De 4de stop was bij en 'natuur' garden. Het was allemaal zo gemaakt en geplant dat er echt weinig aan was. Overigens was het ook bloed en bloed heet, het was tussen de 30-35 graden maar het leek wel 45 graden. Ik werd erg sloom van die hitte maar ook van de benauwdheid. Er is daar bijna tot geen wind. Na de garden was het tijd voor de laatste stop, little India. Ik had echt het idee dat ik in India liep zoals je op films wel eens ziet. Leuk om eens gezien te hebben.

De city tour zat er op. We zijn snel terug gegaan naar het hotel want moesten voor 1 uur uit checken. Na het uit checken zijn we zelf nog naar Chinatown geweest. Het was wel leuk met allemaal lampions door de straat heen maar ik werd onwijs misselijk van al die verschillende etensgeuren door elkaar heen. Na Chinatown zijn we terug naar het hotel gegaan want we werden 4:45 pm opgehaald om naar het vliegveld te gaan.

Het vliegveld van Singapore was erg luxe met allemaal merkwinkels zoals Micheal kors, Chanel, Gucci etc. Na 300 rondjes op het vliegveld te hebben gelopen was het tijd voor de langste vlucht van de heenreis, Sydney.

De vlucht van Singapore naar Sydney duurde 8 uur maar ging vrij snel. Omdat we pas 9:00 pm vlogen was het snachts dus heb ik lekker zo veel mogelijk geslapen.

In Sydney was het door de douane en wachten op de volgende vlucht. We hadden vertraging dus het we vlogen pas rond 09:00 am weg.

Na de laatste vlucht te hebben gehad toch echt eindelijk aangekomen in Auckland. Door de douane heen wat onwijs lang heeft geduurd maar gelukkig hoefde ik niks uit mijn tas te laten zien en konden we het vliegveld af. Op naar het hostel! Zoals ik eerder al zei is het hostel net kamperen in een gebouw maar dat went wel.

Vandaag (15/11/2014) ga ik een rondje lopen door Auckland, de stad verkennen.

Jullie horen snel weer van mij.

x

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active