fabiennehogers.reismee.nl

Laatste verhaal vanuit Nieuw-Zeeland!!

Hoi allemaal,

Na de afgelopen 3 maanden elke dag een whatsapp te hebben gekregen van mijn moeder met 'BLOG BLOG BLOG', is het dan eindelijk hier.... Mijn laatste blog vanuit nieuw-zeeland!
In mijn vorige blog ben ik net voor kerst geëindigd, ook heb ik jullie beloofd te vertellen over mijn kerst en oud en nieuw dus dat zal ik dan ook maar even kort doen.
Mijn kerstdagen heb ik doorgebracht in Queenstown. Ik was al eerder hier geweest maar vond het leuk om er weer terug te zijn. Tijdens kerstavond en 1ste kerstdag hebben we met de groep samen gegeten en daarna de bars ingegaan. Ik heb een onwijs leuke dagen gehad met de groep. Maar aan alle gezelligheid kwam een einde. Na de kerstperiode verliet bijna iedereen Nieuw-Zeeland en was het voor mij tijd voor en baan. Voordat ik echt aan de bak moest was eerst oud en nieuw aan de beurt. Ik had besloten om dat in Kaikoura te vieren.. 2 dagen voor oud en nieuw ben ik in Kaikoura aan gekomen, ik had een paar leuke meiden op de kamer en in een andere kamer was een groep kiwi jongens. Allemaal zouden ze blijven tot na oud en nieuw, wij hebben het dus ook samen gevierd. Kampvuren op het strand en een hoop mensen. Leuke ervaring maar dit jaar weer lekker thuis met vrienden om me heen.
De eerste week van januari heb ik en baantje gevonden in Kaikoura. Ik maakte schoon in het hostel voor mijn accommodatie en daarnaast werk ik in een fish n chips shop. Onwijs leuke collega's en het werk is ook wel te doen! Na ongeveer 1,5 maand te hebben gewerkt kreeg ik steeds minder uren. Ik was het hier niet zo mee eens dus heb gevraagd in de ijssalon aan de andere kant van de straat voor werk. Als ik in de fish n chips shop een aantal uur kon werken en dan in de ijssalon had ik in totaal het aantal uren dat ik graag wilde. Dit ging helemaal goed en al snel had ik 3 baantjes... Dit heb ik gedaan voor een paar weken maar daarna werd het me toch een beetje te veel. Ik had dagen dat ik sochtends om half 10 in het hostel begon om vervolgens tot 5 te werken in de ijssalon en daarna door naar de fish n chips shop tot een uurtje of 12.
Ik zat er ook echt over na te denken om te stoppen met schoonmaken, enige nadeel was dat ik dan moest betalen voor mijn accomodatie en dat zag ik ook niet zitten. Ik had het hier over met de Karen en Bruce (eigenaren van de ijssalon). Tijdens het gesprek boden zij mij een kamer in hun huis aan, ik wist niet hoe snel ik dat kon accepteren! De volgende ochtend was dan ook mijn laatste ochtend schoonmaken in het hostel en ben ik verhuisd naar een plaatsje net buiten Kaikoura genaamd Hapuku. Momenteel woon ik dus bij Karen en Bruce en kan ik een hoop uren maken in de ijssalon.
Mijn laatste week in Nieuw-zeeland is bijna aangebroken. Ik weet dat een hoop mensen thuis daar onwijs blij mee zijn, al moet ik je heel eerlijk zeggen dat ik er gemengde gevoelens bij heb. Ik kijk er erg naar uit om familie en vrienden weer te zien maar ik zie er ook zo tegen op om afscheid te nemen van al de mensen hier in Kaikoura waar ik een band mee heb opgebouwd de afgelopen 3 maanden. Ik heb er daarom ook meerdere keren aan gedacht om langer te blijven maar dat veranderd de situatie niks, ik stel het afscheid dan alleen maar uit. Uiteindelijk dus ook besloten om gewoon 11 april door de deuren op Schiphol te komen!
Ik heb een onwijs gave tijd gehad hier met een hoop nieuwe/leerzame ervaringen. Ook heb ik veel nieuwe mensen leren kennen. Met een aantal van hun heb ik nog lang contact gehad en daar blijf ik ook zeker contact mee houden!
Ik ga deze laatste dagen nog volop genieten, daarna nog een paar dagen in Sydney en dan toch echt naar huis.
Seeeee ya back home!

Reacties

Reacties

elly

fijn dat je het de laatste tijd ook naar je zin hebt maar ook fijn dat je weer naar Nederland komt en wie weet kun je nog een keer terug en bepaalde mensen weer te zien.
Vast een goeie reis terug en tot snel ziens. xxx elly

Sheila

Jaaaaaaaaaaaaa..... eindelijk een BLOG!!!!!!
xx

Opa,oma van Kooten

Lieve schat, fijn weer wat van je te horen. Kijken uit naar 11 april. Liefs en kus.

oop

goed gedaan kanjer!!
See you on schiphol
hou van je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active