fabiennehogers.reismee.nl

Omaha en Raglan

Hallooo, ben ik weer!

Gister, zondag 23/11/2014, ben ik aangekomen bij Leo en Lily. Lekker gegeten en tv gekeken. Rond een uurtje of 10 ben ik gaan slapen omdat ik behoorlijk moe was.

Maandag (24/11/2014) werd ik om half 8 wakker gemaakt door Leo omdat we naar een café gingen om koffie te drinken/te ontbijten. Voordat we koffie gingen drinken in Matakana liet Lily mij eerst hun huis zien, momenteel huren ze een woning in Omaha omdat rondom hun huis veel verbouwd wordt. Nadat ik het huis en de tuin had gezien zijn we naar het café gegaan. Heerlijk een cappuccino gedronken en een croissant gegeten. Daarna heeft Lily mij thuis gebracht want Leo als Lily hadden hun eigen plannen voor die dag. Eenmaal thuis ben ik gaan Skypen met familie en vrienden daarna ben ik mijn blog gaan schrijven. Wanneer mijn blog online stond ben ik een stuk gaan lopen. Over het strand, lag een paar meter van het huis vandaan, richting het einde van het strand. Aan het einde van het strand waren rotsen waar ik op ben gaan lopen op zoek naar krabben. Er lagen allemaal doden krabbetjes in het zand maar een levent krabbetje zien, ho maar. Ik ben door de wijk richting huis gelopen totdat ik erachter kwam dat ik mijn beschermhoes van de camera verloren was. Ja hoor daar ging ik weer, zelfde weg terug om te zoeken. Uiteindelijk lag het ergens op de rotsen. Nadat ik het gevonden had ben ik tussen de huizen door terug naar huis gelopen. Wat een prachtige huizen staan er hier, allemaal anders en groot ook. Ik wist op een gegeven moment niet meer waar ik precies was en welke kant de beach op was maar heb het huis uiteindelijk wel gevonden. Thuis aangekomen ben ik lekker gaan douchen. Lily had deze avond weer heerlijk gekookt en we hadden tv gekeken, rond 10 uur ben ik lekker gaan slapen!

Dinsdag (25/11/2014) was ik weer op tijd wakker. We zijn weer met ze 3e bij het café koffie wezen drinken en wat gegeten. Na het café ben ik samen met Lily naar een Kauri boom van 800 jaar oud geweest. Super gaaf om zo'n dikke hoge boom te zien. We zijn met de excursie wel langs een gebied gekomen waar kauri bomen stonden maar dat waren niet zulke grote als deze. Het bijzondere van deze boom is, is dat je het gewoon kan aanraken. Voelde erg raar de boom, heel vochtig. In het bos rondom de boom ligt een korte route, die hebben wij gelopen. Bij de boom was ook een museum. Hier stonden een paar hutjes wat er in de oorlog ook was zoals een slaapplek van de soldaten, gevangenis en een wc. Lily zei tegen mij dat ik maar even in dat hokje moest gaan kijken. Dus ik doe de deur open en schrok me rot want er zat een soort vogelverschrikker op de wc, altijd leuk.

Na de omgeving van de kauri tree en natuurlijk de tree zelf te hebben gezien zijn we terug naar huis gegaan. Thuis gekomen ben ik mijn bus van Auckland naar Raglan gaan boeken en wat hostels gebeld.

Toen Leo thuis kwam zijn we naar goat Island gereden om te gaan snorkelen. Ik had het nog nooit gedaan maar wat is dat gaaf zeg! Eenmaal in een pak gehesen en wat tips van Leo te hebben gehad konden we het water in. Er waren niet zo heel veel vissen aanwezig maar ik heb toch wel een hoop verschillende gezien en ook nog behoorlijk grote. Ik lag op mijn rug in het water omdat er water in mijn bril zat, toen ik me weer omdraaide en onderwater keek zat er een grote zwarte vis vlak onder mij. Dat was wel even eng maar ook weer onwijs vet. Ook heb ik 2 roggen gezien, 1 daarvan lag heel stil op de grond en had een super lange puntige staart dus ik raakte al gelijk in paniek en vroeg aan Leo of dat een pijlstaartrog was, gelukkig zaten die daar niet dus paniek om niks haha. Het meest bang was ik voor de planten.. Die zaten soms zo dicht onder mij en ik wilde ze absoluut niet aanraken en eigenlijk ook niet over heen zwemmen want ik was bang dat er een eng beest zou uit schieten. Ik voelde me dus ook behoorlijk een idioot wanneer ik weer doodstil boven de planten lag en alleen een beetje met mijn voeten bewoog om weg te kunnen komen bij de planten!

Na het snorkelen zijn we naar huis gegaan om lekker het zand en zout van ons af te douchen. Na het douchen vroeg Leo of ik een stukje wilde rijden, dat wilde ik wel! Het wend erg snel aan de linkerkant van de weg rijden maar bij de eerste paar bochten moest Leo mij er wel telkens op wijzen dat ik links moest blijven rijden haha. Gelukkig hebben we het beide overleefd!

We zijn die avond ergens wat gaan eten, erg gezellig en leuk.

Thuis gekomen na het eten was ik behoorlijk moe dus even tv gekeken met een kop thee en lekker naar bed gegaan.

De volgende ochtend (woensdag 26/11/2014) zijn we eerst weer naar het cafe gegaan en daarna zijn we richting Auckland gereden. Ik heb het echt onwijs naar me zin gehad en weet niet hoe erg ik Leo en Lily moest bedanken maar nu was het toch echt weer de hoogste tijd om verder te gaan met mijn reis.

In Auckland aangekomen ben ik langs het hoofdkantoor geweest van de reisorganisatie om wat dingen te vragen, ook had ik een afspraak met de bank gemaakt om een rekening te openen. Dit is allemaal goed gegaan en had sinds die dag niet alleen een nieuw-Zeelands nummer maar ook een nieuw-Zeelandse rekening.

De rest van de middag ben ik in het hostel gebleven, boek gelezen, geskyped, tas heringericht. Ik sliep op een kamer met 3 jongens. Ik begon me bijna ook een jongen te voelen want overal hing de geur van mannen deo, shampoo, parfum etc. Ook konden er een paar behoorlijk snurken dus dit was niet mijn beste nacht!

Donderdag (27/11/2014) begon mijn dag vroeg want ik werd 07:50 verwacht in de bus naar Raglan. Uiteindelijk was de bus er pas 09:15 dus dat was echt minder maar ik ben in Raglan aangekomen.

Zondag hebben Evie en ik afscheid van elkaar genomen maar in Raglan zagen we elkaar weer dus hebben besloten om de komende tijd samen verder te gaan reizen!

De buschauffeur naar Raglan was echt gestoord, dansen in die bus, schreeuwen door de microfoon en we moesten gaan speeddaten.. Het grappigste van alles was dat niemand mee deed. Na de busreis was ik ook wel blij dat ik even weg kon van de buschauffeur. Onderweg zijn we gestopt voor de wc en supermarkt maar ook bij een waterval. Erg mooie waterval, we stonden boven op de waterval maar je had ook de mogelijkheid om naar beneden te lopen. Zo'n 250 traptreden ongeveer, ik hoorde dat vanaf het middelpunt het mooiste uitzicht was dus ben ik daar heen gelopen. Het zicht op de waterval was vanaf daar inderdaad erg mooi om te zien!

Na de waterval zijn we doorgereden naar Raglan en ben ik bij het hostel afgezet. Het was een leuk, gezellig surfers hostel. Een binnenplaats met jacuzzi, sauna en hangmatten. Rondom de binnenplaats waren de slaapkamers. Ook kon je er surfspullen, kayaks en fietsen huren. Gelijk toen ik aan kwam in het hostel had ik surf spullen gehuurd, wet suite aan, surfplank uitgezocht en met de surf auto naar het strand. Op het strand heb ik wat tips en uitleg van Evie gekregen want ik had nog nooit eerder gesurft. Eenmaal in het water ging het eigenlijk best goed. Het is mij niet gelukt om te gaan staan op het board maar wel op mijn knieën. We zijn op een gegeven moment gestopt omdat de golfen te onvoorspelbaar werden maar ik vond het super gaaf en ben zeker van plan om het vaker te gaan doen!

Na het surfen zijn we boodschappen gaan halen en heeft Koen (Nederlandse kamergenoot) heerlijk lasagne voor ons gemaakt. Na het eten hebben we nog even buiten gezeten maar al snel ben ik gaan slapen want de volgende dag (vrijdag 28/11/2014) werden er weer vroeg opgehaald om door te reizen naar Waitomo.

Reacties

Reacties

Cain

Hoi fabbie mama heft net het verhaal van jou voorgelezen en ik hoorde dat je het heel erg leuk hebt ik wou dat ik ook kon gaan surfen maar heelaas heb je dat hier n iet nou heel veel succes met het vroege opstaan en tot de volgende keer op je blog

Sheila

Ha lieffie... vanuit Cabo Verde je verhaal net in priegelletters op m'n mobiel gelezen... dus je snapt het al..m vergrootglas op m'n neus nodig... weer een bijzonder vermakelijk verhaal en over dat surfen... maak je niet druk... dat kan ook echt wel in Nederland hoor... iig prima golfjes om het op te leren. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active