fabiennehogers.reismee.nl

Whangarei en Paihia

Hè allemaal,

Na vele keren de vraag te hebben gekregen wanneer ik weer een nieuw verhaal op mijn blog zet, is het hier dan eindelijk!!

Mijn vorige blog is geëindigd met het verblijf in Auckland, vanaf daar ga ik verder.

Maandag (17/11/2014) zijn Evie en ik vroeg opgestaan om de laatste dingen in onze tas te doen. We hadden namelijk om 10:00 am een afspraak met de reisorganisatie in Auckland, hier kregen we informatie over het openen van een bankrekening en kregen we een simkaart. Verder nog wat informatie over het reizen door nieuw-Zeeland. Ik had hier weinig aan omdat ik al een buspas in Nederland had gekocht. Maar wat extra informatie kon geen kwaad.

Verder is vandaag de dag aangekomen dat mijn reis pas echt gaat beginnen. Evie sliep eerst op een 8 persoonskamer en daar sliep een Duitse jongen die vandaag met de auto naar het noorden vertrekt, hij vroeg of wij met hem mee wilde rijden. Dit is natuurlijk ideaal en beter dan een bus. Dus na de bijeenkomst met de organisatie vertrokken wij met de auto richting Whangarei.

De bijeenkomst was weinig aan, er werd te veel onzin gepraat. Enigste wat belangrijk was, was de bankrekening, simkaart en het IRD nummer. Na de bijeenkomst zijn we vertrokken richting Whangarei. Uiteindelijk ging er ook nog een andere Duitse jongen mee, dus waren we met ze 4e. De reis van Auckland naar Whangarei duurde ongeveer 2,5 uur maar door het prachtige landschap onderweg ging de tijd snel voorbij! Er waren een hoop bochten in de weg en als de weg nat was, kon er slipgevaar ontstaan. Ik dacht in eerste instantie dat het wel mee zou vallen totdat we langs een ernstig ongeluk reden, 2 auto die behoorlijk in puin lagen. Verder was het een fijne rit hoor haha.

Het bleek dat de jongens al een hostel hadden geboekt maar wij nog niet. Hoe dichter we bij Whangarei kwamen hoe meer ik begon te stressen want straks moesten we echt onder een brug slapen. Even het hostel gebeld van die jongens en gelukkig was er nog plek voor ons.

Eenmaal aangekomen bij het hostel, ingecheckt en rondleiding gekregen. Wat een super hostel is dit, het beeld dat ik had van backpacken werd nu pas echt werkelijkheid. Wat een verschil met Auckland zeg!! Het hostel was erg klein, maximaal 35 mensen denk ik maar aparte huisjes, met toiletten en douchen weer ergens anders, bbq met picknick tafels onder een afdak, zwembad en hottup en een gezamenlijke keuken. Echt in 1 woord geweldig.

Tassen in de kamer (4dorm met 3 personen) gelegd en boodschappen gaan halen. We hebben spaghetti gemaakt, eerste keer deze reis zelf gekookt (Evie eigenlijk). Na het eten zijn we nog buiten onder de afdak blijven zitten, daar zaten bijna alle backpackers van het hostel. Gezellig geklets met wat mensen en kennis gemaakt met de kever genaamd Peter. De kever liep over de tafel en 1 van de Duitse jongens pakte hem en gaf hem de naam Peter. Peter heeft nog de hele avond over de tafel gelopen, vies beest!

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om naar de Whangarei falls te gaan. We hebben een rondje gelopen om de waterval heen, echt onwijs mooi om te zien!

Na de watervallen was het tijd om verder te reizen naar Paiha. Gelukkig kon dit nog steeds met de Duitse jongens. Onderweg weer onwijs mooi landschap tegen gekomen.

Na even zoeken hadden we het hostel genaamd mousetrap gevonden. Ik dacht dat het hostel in Whangarei super was maar dan weet ik niet hoe ik dit ga noemen.. 1 groot huis met 34 backpackers. Echt gezellig en een leuke sfeer hangt er in het hostel. Het enige nadeel is de 9 persoonskamer. Ik kan daar niet zo goed tegen zoveel mensen inclusief bagage in een kleine ruimte dus morgen gelukkig naar een 2 persoons kamer!

Ik had op internet al gezien dat Paihia erg mooi is, nu er zelf te zijn is het nog mooier. Ik heb gelijk 2 excursies geboekt. Ik ben namelijk van plan om hier meerdere dagen te blijven. De eerste excursie is een boottocht naar/langs de 'Bay of Islands'. Tijdens de boottocht gaan we ook kijken of er dolfijnen of walvissen zijn. De 2de excursie die ik geboekt heb gaat naar de 90 Miles beach, kauki trees en de Cave Reina. Ik ga dan onder andere sandboarden.

De rest van de avond hebben we wat boodschappen gedaan, gekookt en lekker gaan slapen.

Dinsdag 19/11/2014 moesten we vroeg opstaan omdat vandaag de boottocht op het programma stond. Het was even haasten want we moesten 08:45 am bij de boot zijn maar moesten op het laatste moment ook nog al onze spullen uit de 9 dorm halen want als we terug kwamen van de tocht was de 2 dorm klaar voor ons.

Eenmaal op de boot waren de dolfijnen al vrij snel gespot, super gaaf om al die dolfijnen naast de boot te zien zwemmen. Na een tijdje rond op de zelfde plek te hebben gelegen vanwege de dolfijnen zijn we door gegaan met de tocht langs de rest van de 'bay of islands'. Erg leuk om al die eilanden te zien. Het enige nadeel was dat het weer niet echt mee zat. Het regende af en toe. Toen we eenmaal bij 'the hole in the rock' aankwamen hebben we daar behoorlijk lang stil gelegen. Ook probeerde de kaptein om door het gat heen te varen alleen was de zee te wild op dat moment. Het was grappig om te zien maar om eerlijk te zijn was ik er na 5 minuten al klaar mee, helaas lagen we er wel zo'n half uur. Na de 'hole in the rock' was het tijd voor de Island-stop over op het eiland urupukapuka. Op dit eiland was weinig te beleven alleen kon je een heuvel beklimmen, wat overigens super stijl en hoog was, om het uitzicht te bekijken. Het uitzicht was fantastisch, je kon zoveel zien en ook de andere eilanden erom heen. Terug op de boot zat de excursie erop, je kon kiezen of je in Russel eraf ging en later met de Ferry terug of je ging gelijk terug naar Paihia. Wij zijn in Russel van boord gegaan want het leek ons wel leuk in Russel. Nou niks aan dus, er was echt totaal niks te doen en het was er super klein. We zaten dus al snel weer op de Ferry naar Paihia. Wel leuk natuurlijk om het even gezien te hebben en achteraf hoorde ik van Leo dat er nog best veel te zien was in Russel. In Paihia snel naar het hostel gegaan om lekker te gaan eten en vroeg te slapen, ik was namelijk gesloopt.

Donderdag (20/11/2014) hadden we een relax dag ingepland. Lekker uitgeslapen (09:00 am) en daarna zagen we wel wat we gingen doen. Uiteindelijk hebben we de fiets gepakt en zijn we richting de waterval van Paihia gaan fietsen. We konden maar tot een bepaald punt fietsen want vanaf daar ging er alleen nog maar een wandelroute. Deze wandelroute was erg leuk, het was namelijk een klein paatje door het bos. Na 1,5 uur eindelijk aangekomen bij de waterval. Het viel een beetje tegen maar was wel gaaf dat je helemaal erop kon staan, goed blijven uitkijken dus want 1 keer struikelen en je kon de onderkant van de waterval gaan bekijken. Na 30 minuten waterval was het tijd om 1,5 uur weer terug te lopen.

Aangekomen in het hostel hebben we gegeten en alsnog gaan relaxen want dat hadden we wel verdient na een dag wandelen en fietsen!

Vrijdag (21/11/2014) was de dag aangebroken van de lange excursie naar het noordelijkste van Nieuw-Zeeland. De dag begon vroeg, 7 uur werden we opgehaald. De sfeer in de bus was vanaf het eerste moment al erg gezellig, de hele bus zat vol backpackers en de buschauffeur die bleef maar door de microfoon heen ratelen, soms alleen maar rare geluidjes. De eerste stop was bij de Puketi Kauri Forest. Dit waren erg hoge bomen. Ik vond het zwaar tegenvallen en wilde eigenlijk naar een ander gedeelte om nog grotere en dikkere bomen te zien maar dat gebeurde helaas niet. Na de Puketi Kauri Forest zaten we behoorlijk lang in de bus onderweg naar het noordelijkste puntje, Cape Reinga. Hier had je mooi uitzicht over het landschap en de zee, verder stond er een witte lichttoren. Ook deze stop vond ik weer erg tegenvallen dus tot nu toe vond ik het geen leuke excursie totdat we bij de zandduinen kwamen. Daar mochten we sandboarden, super gaaf!! Voordat je kon boarden moest je de zandheuvel op, wat een klim was dat zeg. Maar het was gelukkig ergens goed voor. Na het sandboarden reden we door naar de 90 Miles beach. Super lang strand waar we overheen zijn gescheurd, met de bus door het water. Eigenlijk levensgevaarlijk en dood eng maar toch ook weer spectaculair.

De laatste stop was de famouse fish en chips zaak. We hebben hier wat gegeten en begonnen aan onze reis terug naar Paihia.

In het begin van de excursie vond ik er niet echt veel aan maar achteraf ben ik blij dat ik het heb gedaan!!

Mijn laatste dag in Paihia is al weer aangebroken, morgen ga ik met de bus richting Warkworth. Daar wordt ik opgehaald door Leo, opa van Naomi en Jordi, om daar even te blijven. Zaterdag (22/11/2014) had ik mezelf voorgenomen om een relax dag te hebben. Ik ben dus ook samen met Evie naar een strand gelopen om daar lekker te gaan liggen. Eenmaal aangekomen bij het strand sloeg het weer om en begon het zachtjes te regenen. Evie had haar kleren gewassen en buiten gehangen dus we moesten snel terug om de kleren van de waslijn te halen. Eenmaal terug in het hostel ben ik maar mijn tas gaan inpakken zodat ik dat morgenochtend niet in alle haast hoefde te doen. Nadat ik mijn tas had ingepakt klaarde het weer op dus ben ik weer terug naar het strand gegaan. Bij het strand waren zwemwedstrijden bezig dus dat was erg leuk om te zien. Rond een uurtje of 6 zijn we terug gegaan naar het hostel om eten te koken en in het hostel verder te relaxen.

De volgende ochtend (23/11/2014) was het tijd om te gaan uit checken, en daarna begon het wachten op de bus. Om 3 uur kwam de bus en ben ik vertrokken richting Auckland.

Om 6 uur kwam ik aan in Warkworth waar Leo al op mij stond te wachten! Aangekomen bij hun huis hebben we lekker gegeten, naar Lily haar zondag serie gekeken en daarna was het al weer tijd om naar bed te gaan.

Ik heb hier een heerlijk bed en een badkamer tot mijn beschikking, verder zijn Leo en Lily super gastvrij dus ik heb echt niks te klagen!!

Reacties

Reacties

Yo

Was weer super leuk om te lezen schat! Ben zo blij dat je het naar je zo'n hebt! Dikke knuffel en kus van Cain en van mij. Xxx

Elly

Leuk Fab, al die avonturen. Ik weet zeker dat je nog veel meer leuke dingen gaat meemaken en nog veel mooiere plekken zult zien. En lekker dat heerlijke zomerweer daar. Hier al behoorlijk koud.????nog veel plezier! xxx

John Nelis

Goed bezig Fabienne. Er is een leuke bioscoop in de buurt wat je doet denken aan Aalsmeer als je naar het plafond kijkt. Doe Lily en Leo de groetjes en geniet van de dingen die komen gaan. X John

Debby

He moppie ,
Heerlijk om zo bij te blijven ???? papa komt regel matig checken of je al weer wat geschreven hebt ! Zal het hem zo laten lezen. Top dat je het zo leuk hebt ook met de andere bag Packers. Veel plezier bij fam Nelis doe de gr van ons . Dikke ???? van allemaal

oop

Geniet van je verhalen, maar5 het gezegde luidt dan ook
niet voor niets "wie verre reizen doet, kan veel verhalen"
Geniet maar van je avonturen, doe de groeten aan die andere oop (leo) en bedank hem namens mij voor de
goede zorgen.

Papa

He schatje
blij om te horen dat je het leuk vindt en dat het niet tegen valt . Ik blij alles van je volgen.
Groetjes papa xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active